GENERELLE OPLYSNINGER:

LEVINATUR
Enkeltmandsvirksomhed
CVR. nr.:34824886
Adresse: Alleen 19, 5985 Søby Ærø
E-mailadresse: mail@levinatur.dk
Telefonnummer: +45 20 30 69 16
Etableringsår: 2013

BETALING:

Du kan betale med følgende betalingsmidler på levinatur.dk:

  • VISA
  • MasterCard
  • American Express

Jeg hæver ikke pengene fra dit betalingskort, før varen er afsendt.
Gebyrer forbundet med dit betalingsmiddel dækkes af mig.

LEVERING:

 

HVIS DU FORTRYDER DIT KØB: (FORTRYDELSESRET)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos mig.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a)   har modtaget din vare
b)  får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)   får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give mig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved fortrydelse beder jeg dig sende en mail til mail@levinatur.dk. I din meddelelse skal du gøre mig tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte min standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give mig tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til mig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt mig, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 100 DKK.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter jeg den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til mig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Bemærk – hvis du benytter din fortrydelsesret, skal du selv afholde fragtomkostningerne for returneringen.

Jeg kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil jeg har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

LEVINATUR
Alleen 19,
5985 Søby Ærø

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægger min standardfortrydelsesformular.

Bemærk – jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN: (REKLAMATIONSRET)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på levinatur.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Jeg refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

LEVINATUR
Alleen 19,
5985 Søby Ærø

Jeg har brug for følgende information, når du sender varen til mig
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Brug gerne mit reklamationsskema – download her. Det er ikke et krav, men det letter min sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så jeg kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

HVAD GØR JEG MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

For at du kan indgå aftale med mig, har jeg brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Jeg foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos LEVINATUR og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via mit website, sikrer jeg, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren Levi Petersen for LEVINATUR har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på levinatur.dk er ligeledes Levi Petersen.

Jeg opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Jeg transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til levinatur.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og jeg registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos LEVINATUR har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til LEVINATUR via e-mail mail@levinatur.dk.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos mig kan også indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive min e-mail-adresse: mail@levinatur.dk.